Regeneracja organizmu i mięśni po treningu siłowym

Intensywne ćwiczenia na siłowni wiążą się z dużymi obciążeniami dla organizmu. W zależności od tego, jak duży wysiłek włożyliśmy w trening, tak wiele czasu nasze ciało będzie musiało się odnawiać.

Organizm po ćwiczeniach regeneruje się od 24 do 48 godzin, a w przypadku maksymalnego obciążenia czas ten może sięgać nawet 10 dni. Czy jednak istnieją sposoby, dzięki którym można przyspieszyć ten proces?

Odpowiednia ilość płynów to podstawa!

Człowiek potrzebuje minimum 1,5 litra wody dziennie, aby jego organizm funkcjonował tak, jak powinien. Osoby, które do codziennego życia włączają treningi, mają znacznie większe zapotrzebowanie na płyny w ogóle. Ich ilość powinna wynosić minimum 2,5 do nawet 5 litrów. Woda ma bowiem wpływ na poziom elektrolitów w organizmie, a ich spadek może powodować zmniejszenie energii i gorszą regenerację ciała.

Rozciąganie mięśni po treningu

Dzięki rozciąganiu zregenerujemy szybciej mięśnie, przyspieszając przepompowywanie krwi przez zmęczone mięśnie. Nie tylko dotleni i odżywi je, ale wypłucze też z nich nagromadzony kwas mlekowy. Nie mówiąc też o tym, że rozciąganie rozluźnia napięte mięśnie.

 

Oprócz rozciągania warto również pomyśleć o masażu po treningu. Istnieje szeroka gama technik, które pomagają szybciej powrócić organizmowi do pełni sił, nawet po bardzo intensywnych ćwiczeniach.

Dbanie o odpowiednią dietę

Każdy sportowiec powinien mieć świadomość tego, jak dużą rolę odgrywa w naszym życiu zbilansowana dieta. Po treningu szczególnie należy pamiętać, by uzupełnić białko, które jest głównym budulcem mięśni, węglowodany, które dodają energii i tłuszcze, które pomagają budować odpowiednią masę. Oczywiście ważne są również pozostałe składniki odżywcze jak witaminy i minerały.

Odpowiednia przerwa i relaks

Powyższe porady to absolutne minimum, jakie trzeba spełnić, by mięśnie się regenerowały po nawet najcięższym treningu. Warto również pamiętać o tym, aby nie co dzień narażać je na wysiłek, tylko pozostawić im trochę czasu na odbudowę. Nie mniej istotne jest też, aby dbać o odpowiednią ilość snu.

/rp

Regeneracja organizmu i mięśni po treningu siłowym
Oceń ten wpis

Z tej kategorii mogą
Cię zainteresować również: