Poproś o podwyżkę i podaj skuteczne argumenty!

Tematy podwyżek w firmie zawsze były i nadal są tymi niezręcznymi. Wielu pracowników latami nie ubiega się o wyższe pensje, obawiając się nieprzyjemnych konsekwencji takiego „wyrwania się przed szereg”. To duży błąd, gdyż dzisiaj pracodawcom coraz częściej zależy na zatrzymaniu dobrych pracowników i nierzadko są oni w stanie zaproponować lepsze pieniądze. Kluczem do sukcesu jest jednak zawsze odpowiednie umotywowanie swojej propozycji.

Gdy wynagrodzenia w branży rosną, ale nie w Twojej firmie

Obecnie obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost wysokości wynagrodzeń w praktycznie większości branż. Jeśli masz wrażenie, że Twoja firma nie nadąża za tymi zmianami i zarabiasz mniej, niż osoby na tych samych stanowiskach w innych firmach, to jak najbardziej może być to argument przy negocjowaniu podwyżki.

Nie możemy jednak podejść do takiej rozmowy na sucho. Zacznijmy od zebrania danych o średnich wynagrodzeniach w branży. Odpowiednio przygotowani do rozmowy będziemy mieli w ręku naprawdę silne argumenty.

Dokładanie nowych obowiązków

Dość częstym problemem jest obecnie dokładanie pracownikom obowiązków bez podnoszenia stawki wynagrodzenia. Nierzadko nowe obowiązki wiążą się z jeszcze większą odpowiedzialnością ciążącą na pracowniku, która w naturalny sposób przekłada się na dodatkowy stres. Jest to jak najbardziej odpowiedni powód do wystosowania wniosku o wyższą pensję i argumentując swoją prośbę w odpowiedni sposób, na pewno nie będzie to źle odebrane.

Doświadczenie i kwalifikacje zawodowe

Dobrym argumentem do negocjacji wyższego wynagrodzenia jest również bogate doświadczenie, długi staż pracy w firmie, jak i podnoszenie swoich kwalifikacji. Musimy tutaj jednak pamiętać o tym, że wieloletnie zatrudnienie w firmie nie jest dobrym powodem do podwyżki, jeśli ów długi staż nie przekłada się na nasze sukcesy i większe zaangażowanie w pracę.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->