Jak postępować ze współpracownikami?

Nie ma jednej recepty na to, jak postępować z innymi ludźmi w miejscu pracy – niezależnie, czy są to współpracownicy, czy podwładni. Ale są sprawdzone sposoby, dzięki którym można poczuć się lepiej w towarzystwie innych i motywować się nawzajem do pracy.

Warto stale doskonalić siebie oraz dbać o to, by współpracownicy również to robili. Dobą okazją są organizowane szkolenia, których jest bardzo dużo. Uczestnictwo w nich pozwala na zyskanie niezbędnych umiejętności i kompetencji. Przebywając w zespole ludzi o podobnym stanie wiedzy i ambicjach, łatwiej się pracuje oraz osiąga cele. Warto doceniać współpracowników nawet za drobne rzeczy, takie jak przyniesienie kawy. To nie tylko buduje relacje międzyludzkie, ale również podwyższa ich pewność siebie. Wiąże się to z większym zaufaniem, jaki posiadają ludzie pracujący ze sobą. Pomaga to na przykład rozwiązywać w przyszłości różnego rodzaju konflikty.

 

Bardzo przydatne jest wzajemne motywowanie się do działania i pomoc w różnych kwestiach. Na przykład, jeżeli kolega z zespołu nie potrafi poradzić sobie z przydzielonym mu zadaniem, warto pomóc mu znaleźć odpowiednie rozwiązanie. To nie tylko jest miłe i szlachetne, ale również może przydać się w przyszłości. Ta sama osoba może się nam potem odwdzięczyć, oferując swoją pomoc. Inną kwestią jest bycie dociekliwym i dopytywanie się o wszystko, co do czego mamy wątpliwości. Nie warto myśleć, że może to być uciążliwe dla innych. Z reguły nie jest, a pozostawienie jakiejkolwiek rzeczy domysłom i przypuszczeniom może wprowadzić dyskomfort psychiczny.

Świętuj dużo

Czasami opłacalne jest również podjęcie ryzyka, oczywiście w rozsądnych granicach. Zazwyczaj kończy się to dobrze, a należy pamiętać, że lepiej coś zrobić, niż potem żałować, że się danego zadania nie podjęliśmy. Wiąże się to z poszukiwaniem wyzwań i nie bania się nich. Można zacząć od drobnych spraw, stopniowo podejmując się coraz bardziej skomplikowanych zadań. Porażka nie jest żadnym argumentem przeciw podejmowaniu wyzwań. Ostatnią, ale nie najmniej ważną rzeczą, o której należy pamiętać, jest świętowanie sukcesów we wspólnym gronie. Wyobraźmy sobie zespół, który wygrywa mistrzostwo świata i nie rozlewa szampana. Ale są przecież ludzie, którzy cały czas odnoszone sukcesy kwitują ledwie „przybiciem piątki”. Praca jednak zajmuje zbyt ważne miejsce w życiu, musimy upamiętniać chwile zawodowych osiągnięć – to pomaga budować pewność siebie i relacje międzyludzkie. Jeśli nie uczynimy tego my, to kto?

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->
Z tej kategorii mogą
Cię zainteresować również: