Dietetyczne grillowanie

Przez całą zimę z utęsknieniem wyczekiwałaś wiosny, aby móc spędzić wolny czas na świeżym powietrzu i zajadać się grillowanymi smakołykami? Jeśli teraz jesteś na diecie, wcale nie musisz rezygnować z potraw z grilla. Oto kilka wskazówek, dzięki którym grillowanie będzie nie tylko zdrowe, ale i nie zaszkodzi szczupłej sylwetce.

Po jakie produkty sięgnąć na grilla?

Najczęściej wybierane mięso na grill to wieprzowina – tłusta karkówka, boczek, karczek. Nierzadko też przyrządzamy w ten sposób kaszankę oraz kiełbasę. Tymczasem stosunkowo niewiele osób sięga po drób, ryby i warzywa, a szkoda, gdyż są to potrawy nie tylko mniej kaloryczne, ale i mniej obciążające układ pokarmowy.

Na grillu dobrze sprawdzi się pierś z kurczaka oraz warzywa takie jak cukinia, bakłażan, papryka, pomidory, szparagi i pieczarki. Można też grillować cebulę, ziemniaki i suszone śliwki.

 

A może ryba z grilla?

Ryby są wciąż w naszym kraju niedoceniane i spożywane zbyt rzadko. W ich składzie znajdują się korzystne dla zdrowia nienasycone kwasy tłuszczowe, a co najważniejsze dla osób dbających o sylwetkę, są lekkostrawne i niskokaloryczne. Ryby doskonale nadają się na grilla – najlepszy będzie łosoś lub pstrąg. Najlepiej grillować je skropione sokiem z cytryny, zawinięte w folię aluminiową.

Nie zapomnij o marynacie!

Podstawą grillowanych potraw są bez wątpienia marynaty. W wersji dietetycznej najlepiej przygotowywać je z dodatkiem niskokalorycznych produktów i takich, które dodatkowo przyspieszą przemianę materii. W tym celu warto sięgnąć np. po olej z pestek winogron, oliwę z oliwek, czosnek, tymianek oraz sól.

Wiele osób zapomina, że potrawy z grilla są zdrowsze niż te smażone, gdyż zawierają mniej kalorii. Podczas ich przygotowywania, warto jednak pamiętać o kilku prostych zasadach. Przede wszystkim nie należy grillować za długo, a do przyrządzania tego typu dań wybierać chude gatunki mięs, ryby i warzywa.

/D. W.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->
Z tej kategorii mogą
Cię zainteresować również: