Jak ćwiczyć w domu w przypadku nadciśnienia?

Ćwiczenia fizyczne mają ogromne znaczenie dla naszego zdrowia i ogólnej jakości życia. Co jednak zrobić, kiedy cierpimy na nadciśnienie i nie jesteśmy pewni, które z ćwiczeń wolno nam wykonywać, w jakiej ilości oraz przy jakim natężeniu? Pierwszym krokiem jest zawsze wizyta u lekarza i konsultacja. Sprawdźmy jednak podstawowe informacje o sportach dla osób z nadciśnieniem.

Zalety sportu

Wysiłek fizyczny sprawia, że serce szybciej pompuje krew. Sprawia to, że organizm jest lepiej dotleniony, a do pracy pobudzone zostają wszystkie organy.Dalej – komórki produkują więcej kolagenu i elastyny, poprawia się praca układu oddechowego i krążeniowego. Zalet sportu jest więc bardzo dużo dla całego organizmu, zarówno jego pracy wewnątrz, jak i wyglądu na zewnątrz.

Nadciśnienie a sport

 

Jeśli chorujemy na nadciśnienie, wysiłek nie powinien przekraczać 60% maksymalnego progu. Wyklucza się tutaj więc sporty ekstremalne, a poleca wsparcie trenera personalnego, który będzie w stanie na żywo podpowiadać, jaki sport jest właściwy. Co ważne, będzie mógł także dzięki urządzeniom zawsze kontrolować nasze ciśnienie, przerywając trening wtedy, gdy zauważy, że dzieje się coś niedobrego. Dzięki współczesnej technologii możemy jednak samodzielnie kontrolować swoje wyniki. Jakie ćwiczenia można więc wykonywać przy nadciśnieniu?

Ćwiczenia aerobowe

Pływanie, jazda na rowerze czy bieganie to te ćwiczenia, które z pewnością można wykonywać. Są to dyscypliny rekreacyjne, które pozwalają na stopniowe rozwijanie swoich możliwości i osiągnięć. Każdy trening zaczynajmy od mierzenia ciśnienia i gdy jest za wysokie – nie podejmujmy aktywności fizycznej. Kontrolujmy siebie dla swojego zdrowia i bezpieczeństwa.

/AJ

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->