Stretching – rozciągamy mięśnie bioder

O zaletach rozciągania i jego zbawiennym wpływie na nasze mięśnie, stawy i ścięgna, powiedziano i napisano już wiele. Jednak dobrych rad nigdy nie jest za dużo, dlatego również chcemy przedstawić wam najważniejsze korzyści płynące z regularnego wykonywania ćwiczeń rozciągających. Kilkanaście minut dzienne wystarczy, by w krótkim czasie dostrzec pierwsze efekty.

Pamiętaj o rozgrzewce

Ćwiczenia rozciągające zawsze powinny zostać poprzedzone rzetelnie wykonaną rozgrzewką. Kilka minut truchtu, spacer, skłony tułowia czy popularne pajacyki, to świetny sposób na pobudzenie mięśni i podniesienie ich temperatury, a tym samym uniknięcie urazów mięśni. Sztywne mięśnie są mniej elastyczne i bardziej podatne na wszelkiego rodzaju naderwania.

 

Ćwiczenie rozciągające mięśnie bioder

Najlepszym ćwiczeniem na rozciąganie mięśni bioder jest wykrok z jednej nogi do przodu. Druga noga pozostaje wychylona do tyłu, stopa mocno zapiera się o podłoże. Ręce uniesione prosto ku górze. W tej pozycji stopniowo schodź coraz niżej, tak by biodra i tylna noga znajdowały się coraz bliżej podłoża. Pilnuj, by konano nogi wykrocznej nie wykraczało poza stopę. Następnie wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj to samo ćwiczenie, zmieniając nogę.

Regularnie wykonywane rozciąganie może znacząco ułatwić codzienne funkcjonowanie zarówno osobom aktywnym, jak i wszystkim tym, którzy ze względu na siedzący tryb życia, cierpią na niedobór ruchu. Obciążenia treningowe zwiększaj stopniowo. Pamiętaj, aby intensywność ćwiczeń odpowiadała twojej kondycji i ogólnemu stopniowi zaawansowania.

/km

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->