Lecytyna nie tylko na pamięć

Niezbędna w praktycznie każdym jednym organizmie. Stanowi nieodzowny element budulcowy. Jest potrzebna do zachowania prawidłowej sprawności umysłowej. Występuje w dobrej jakości artykułach żywnościowych oraz możliwa jest do suplementowania z zastosowaniem solidnej klasy preparatów uzupełniających dietę takich jak chociażby certyfikowane wyroby znanych marek dostępne na stronie witaminyswanson.pl. A mowa tu o lecytynie, która wbrew powszechnej opinii, nie jest mieszanką substancji przydających się wyłącznie w podeszłym wieku. Czemu zatem sprzyja racjonalne dawkowanie lecytyny?

Specyficzna zawartość

Jako pojęcie lecytyna dobrze wszystkim znane rozumie się mix wielorakich związków mających charakter lipidowy. Są tam ukryte przeróżne fosfolipidy, a te z kolei zbudowane są z glicerolu, dużej ilości kwasów tłuszczowych oraz choliny i grupy fosforowej. Warto także wspomnieć, iż jest w nich też inozytol oraz seryna, a także woda i trójglicerydy. Nie zapominajmy, że na skład lecytyny wpływają też węglowodany, jakich w charakteryzowanej mieszance również nie brakuje.

W wielu odmianach

Termin lecytyna jest niezwykle szeroki, co wiąże się z faktem, iż wyszczególnia się kilka jej rodzajów. W szczególności warto wyróżnić lecytynę słonecznikową, rzepakową oraz sojową. Wybierając atestowane kapsułkowe suplementy na bazie czystej lecytyny, należy zwrócić uwagę na to, że w solidnej jakości preparatach jest ponad trzydzieści procent oleju, a przynajmniej zaleca się, aby właśnie tyle go było. Olej, o którym wspomnieliśmy to natomiast swoiste połączenie oleistych substancji w jakich pełno wartościowych dla zdrowia kwasów tłuszczowych z grupy omega, a zwłaszcza zachowane we właściwej proporcji omega-3 oraz omega-6.

Wpływ na organizm

Od zawsze wiadomo, że lecytynę warto suplementować zwłaszcza w wieku podeszłym, kiedy to mózg spowalnia swą naturalną pracę i aby lepiej zapamiętywać, silniej skupiać się i mocniej koncentrować oraz wysilać bardziej szare komórki do intensywnego myślenia, trzeba wdrożyć wspomagacze. Niemniej jednak nie oznacza to, iż omawiana tu lecytyna jest produktem wyłącznie dla seniorów. Wbrew stereotypom, spokojnie na ten wyrób suplementowy powinni decydować się także młodsi. Badania naukowe potwierdziły, że odpowiednia dawka lecytyny doskonale radzi sobie z redukcją przypadków zachorowania na depresję oraz łagodzi szereg jej skutków ubocznych. Przeciwdziała powstawaniu uciążliwych kamieni żółciowych. Jest sposobem na zregenerowanie organizmu po treningu sportowym i to w bardzo krótkim czasie. Poprawia jakość komórek oraz tkanek w mózgu. Sprzyja ochronie przed marskością wątroby. Ma w sobie pełno cennych witamin w tym A, E, D oraz K. Osłania jelita i zabezpiecza błonę śluzową oraz ścianki żołądka. Wskazane jest suplementowanie lecytyną przez osoby z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->