Jarmuż w kuchni

Jarmuż zazwyczaj gościł w naszych kuchniach jako naturalny element ozdobny do wielu różnych potraw. Okazuje się jednak, że ta niepozorna roślina jest prawdziwą kopalnią witamin, minerałów oraz substancji odżywczych. Sprawdź już teraz, dlaczego warto wykorzystywać jarmuż w kuchni nie tylko do ozdoby.

Nieustannie atakowani reklamami różnych suplementów diety, zupełnie zapominamy o tym, że to, co najcenniejsze dla naszego zdrowia drzemie w samej naturze, która nas otacza. Doskonałym tego przykładem jest jarmuż, warzywo w pewnym sensie przypominające znaną nam kapustę, ale także i brokuły. Jarmuż do niedawna był w Polsce stosowany przede wszystkim jako typowa ozdoba różnych potraw, z racji swojego atrakcyjnego wyglądu. To jednak duży błąd, gdyż te niepozorne liście okazują się bogatym źródłem witamin, minerałów i wielu wartości odżywczych, które są dobrze doskonale przyswajane przez ludzki organizm.

Odkryj bogactwo składników odżywczych w liściach jarmużu

Dlaczego warto włączyć jarmuż do swojej codziennej diety? Przede wszystkim znajdziemy tam całą gamę cennych witamin z grupy B, a do tego ogromne ilości witaminy C, K, E oraz A. Jarmuż to jednak również bogactwo mineralne, w postaci między innymi wapnia, magnezu, żelaza czy fosforu.

Zapomniany na lata jarmuż chroni układ krwionośny i oddala widmo choroby nowotworowej

Zmorą współczesnych cywilizacji są niestety choroby układu krwionośnego, z groźnymi udarami mózgu na czele, a do tego także i choroby nowotworowe, które mogą mieć związek między innymi z dużym zanieczyszczeniem powietrza. Liczne badania naukowe dowiodły jednoznacznie, że regularne jedzenie jarmużu ogranicza ryzyko pojawienia się takich chorób nowotworowych jak rak płuc, prostaty czy jelita grubego. Jednocześnie bogactwo składników pozytywnie wpływa na działanie całego układu krwionośnego, przede wszystkim dzięki obniżaniu poziomu złego cholesterolu.

 

To oczywiście jedynie niewielka część zdrowotnych zalet związanych ze spożyciem jarmużu. Warto zatroszczyć się o to, aby to zapomniane warzywo powróciło na nasze stoły. Z powodzeniem można je wykorzystać w różnorodnych sałatkach, zupach czy zapiekankach, a i bardzo smaczne mogą być także dietetyczne i zdrowe koktajle oraz soki przygotowane z jarmużu.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->
Z tej kategorii mogą
Cię zainteresować również: