Autoprezentacja, czyli jak się dobrze sprzedać w pracy?

Istnieje kilka prostych zasad, dzięki którym każdy z łatwością stworzy pozytywny wizerunek samego siebie. Przede wszystkim liczy się pierwsze wrażenie. Podczas rozmowy o pracę należy pamiętać, że przekroczenie progu gabinetu czy sali, w której odbywa się rozmowa, jest początkiem autoprezentacji. Niezwykle ważną kwestię stanowi ciało – przekazywanie komunikatów niewerbalnych, a także świadomość ich wysłania stanowią klucz do sukcesu. Niemniej wartościowa jest znajomość własnych wad i zalet oraz umiejętność przedstawiania ich na własną korzyść, jak również analizowania odbioru ich przez osoby trzecie.

Trzy typy kreacji własnej osoby

Rozmowa o pracę to sytuacja stresowa nawet dla osób obytych w temacie i często uczestniczących w tego typu spotkaniach. W stresie nierzadko obieramy jedną z trzech najpopularniejszych metod autopromocji. Pierwszą jest przedstawienie siebie zgodnie z prawdą. Druga to fałszywy obraz naszej osoby zgodny z oczekiwaniami osób postronnych. Ostatnia z metod autopromocji opiera się na wybiórczym przedstawieniu własnej osoby przy jednoczesnym selekcjonowaniu informacji o sobie i dopasowywaniu ich do prowadzonej rozmowy.

Sukces gwarantowany

Chcąc osiągnąć zawodowy, ale i życiowy sukces, z pewnością nie warto przekłamywać postrzegania samego siebie. Najlepszą z dróg jest kreowanie prawdziwego wizerunku w zupełnie naturalny sposób. Warto także zawczasu sprawdzić, które z cech są najbardziej pożądane i znaleźć je w sobie ukazując je jako mocne strony własnej osoby. Należy także pamiętać, że każda praca wymaga innego podejścia, a tym samym nie da się stworzyć jednego uniwersalnego wizerunku. Autopromocja to także sztuka dopasowania się do sytuacji i odnalezienia w niej.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

-->
Z tej kategorii mogą
Cię zainteresować również: